خلاصه مقاله: کیانو ریوز به ندرت دربارۀ پول حرف می‌زند، اما حرف‎هایش زندگی را تغییر می‌دهد.

پول برای من ارزشی ندارد. من درآمد بالایی داشته‌ام، اما برای من لذت بردن از زندگی مهم است و خودم را برای پر کردن حساب بانکی‌ام تحت فشار قرار نمی‌دهم. من زیاد می‌بخشم و ساده زندگی می‌کنم، اغلب اوقات فقط با یک چمدان و در هتل‌ها زندگی می کنم. همۀ ما می‌دانیم که تندرستی از هر چیزی مهم‌تر است.

پول و استرس

تمرکز زیاد روی پر کردن حساب بانکی کاری استرس‌زا است. هر چقدر تعلقات بیشتری داشته باشید، باید توجه بیشتری صرف آنها کنید. هرچقدر مایملک کمتری داشته باشید که نگران آن باشید، می‌توانید از توانایی‌های خود برای کمک به دیگران بهره ببرید.

تعادل شکننده

پول حواس ما را از امور مهم زندگی پرت می‌کند. حتی وقتی هم از وفور مالی فراوان بهره ببرید، یک جای دیگر زندگی‌تان می‌لنگد. این ذات زندگی است. فکر دائمی به پول جنبه‌های منفی خودش را هم دارد. ما هم می‌توانیم همچون کیانو ریوز یاد بگیریم که چطور بر جنبه‌های منفی پول غلبه کنیم.

پول یک محصول فرعی است

رسالت ما این است که از بستر آموزش، سرگرمی، الهام‌بخشی، یا آگاهی‌بخشی مفید و مؤثر باشیم. وقتی انتخاب می‌کنیم روی یکی از این جنبه‌ها تمرکز کنیم، پول بیشتری به‌دست می‌آوریم تا وقتی که روی خود پول به‌عنوان محرک اصلی متمرکز می‌شویم.

ساده زندگی کنید

خستگی در تصمیم‌گیری یکی از مشکلات زندگی مدرن است که انرژی شما را تحلیل می‌برد. پول تعداد گزینه‌های شما را بالا می‌برد. کیانو ریوز بر این مشکل هم فائق آمده است:

  • او اهل شبکه‌های اجتماعی نیست.
  • در میهمانی‌های سلبریتی‌های درجه یک شرکت نمی‌کند.
  • خانه‌های مختلف ندارد.
  • خودش به‌طور آگاهانه از وسایل نقلیۀ عمومی استفاده می‌کند.

 زندگی سخاوتمندانه

زندگی سخاوتمندانه فقط این نیست که پول خود را صرف امور خیر کنید، بلکه یعنی در اختصاص دادن وقت خود به دیگران نیز بخشنده باشید. ارزشمندترین هدیه‌ای که کیانو ریوز به هوادارانش می‌دهد زمان است. این فرصت برای تمامی طرفداران او وجود دارد.

شما چقدر با این دیدگاه های کیانو ریوز درباره پول موافق هستید؟

 

منبع: medium.com

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *