خلاصه مقاله: شما کدامیک از این ۵ نوع شخصیت مالی را دارید؟

سرمایه‌گذار

سرمایه‌گذارها افرادی عاشق ریسک و تجارت مداوم هستند و آنقدر اعتماد به‌ نفس دارند که معتقد باشند می‌توانند بازار را در دست خود بگیرند.

پژوهشی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که اکثر سرمایه‌گذارها، یعنی حدود ۸۲%، عملکردی در حد انتظار ندارند، چرا که به‌جای تجارت کردن بر اساس استراتژی برمبنای غریزی تجارت می‌کنند.

توصیه: روی آموزش خودتان کار کنید، تجارت‌های خود را میزانی که از عهده‌اش برمی‌آیید محدود کنید و بکوشید درجهت مزایای مالی بلندمدت اقدام کنید.

پرخرج‌ها

پرخرج‌ها دوست دارند دربارۀ آخرین مدل اتومبیل، لباس و گوشی‌های موبایل حرف بزنند. آنها پول را برای لذت و توجه خرج می‌کنند و سمبل اصلی مصرف‌گرایی هستند.

توصیه: پیش از اقدام به هر خریدی دو بار فکر کنید و چیزهایی که واقعاً نیاز دارید را از انتخاب‌های غیر ارادی تفکیک کنید.

شترمرغ

شترمرغ کسی است که ترجیح می‌دهد سرش را زیر خاک کند تا اینکه امور مالی‌اش را سازماندهی کند.

توصیه: شترمرغ‌ها باید بکوشند سر خود را به‌آرامی از زیر بیرون بیاورند. آنها باید تلاش کنند امور مالی خود را بررسی کنند، نگاهی دقیق به میزان پس‌انداز خود داشته باشند و برای نزدیک شدن به اهداف مالی برنامه‌ریزی کنند.

پس‌انداز‌کن‌ها

پس‌اندازکن‌ها از ریسک کردن بیزارند و برای سرمایه‌گذاری یا حتی خرج کردن تعلل می‌کنند.

توصیه: پول نقد روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت نیست. یک مشاور مالی می‌تواند به شما در پیدا کردن راه درست سرمایه‌گذاری و سطح ریسک مناسب شما کمک می‌کند.

بدهکارها

این افراد زیادی خرج می‌کنند و تلاشی چندانی برای نظم دادن به دارایی‌های مالی خود به‌خرج نمی‌دهند.

توصیه: حواستان باشد حسب دخل و خرج خود را به‌صورت روزانه داشته باشید، حساب بانکی خود را مرتب چک کنید و به خودتان اجازه ندهید از دوستان خود زیادی پول قرض کنید.

 

منبع: riskmagazine.nl

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *