موانع مدیریت زمان و بهره وری: توهم قرص جادویی یا آجیل مشکل گشا!

باور اینکه قرصی وجود دارد که بلافاصله مشکل شما را حل می کند باور مضری است. تصور کنید دردی در جایی از بدنتان احساس می کنید، بلافاصله قرص مسکنی خورده تا درد را متوقف کنید. این کار بطور موقت شما را نسبت به درد بی حس می کند، ولی اگر بدنتان دچار مشکل حالد بزرگی باشد چه؟ با پنهان کردن نشانه های بیرونی چه اتفاقی برای اصل مشکل می افتد؟
وقتی چراغ روغن ماشین شما روشن می شود، پیاده نشده و چراغ را در نمی آورید، بلکه روغن ماشین را چک می کنید!

بنابراین اگر می خواهید در زندگی و کسب و کار موفق شوید، بایستی دیدگاه اینکه قرصی جادویی یا روشی عجیب برای حل سریع مشکلاتتان وجود دارد را کنار بگزارید. بایستی با خود بگویید که چه کاری را من بایستی روزانه و ادامه دار انجام دهم تا به نتیجه دلخواهم برسم یا مشکلم را حل کنم.

باور قرص جادویی، غیر بالغانه است و صحبت کودک درون ماست. کودکی که درونمان می گوید: “مامان، من همین الان می خوامش!” این باور ارضاء فوری یا لذت بردن فوری است و اگر هدف ما رسیدن به بالاترین مدارج بهره وری است نیاز داریم تا بزرگ شویم و بالغانه رفتار کنیم.

با این دیدگاه به تبلیغاتی که امروزه وعده ثروتمندی در زمان کوتاه یا قرصی که وعده لاغری در زمان کوتاه تر می دهد نگاه کنید و فریب آن ها را نخورید. بهای واقعی هر چیزی باید تمام و کمال پرداخته شود. این قانون زندگی است.

آیا شما تجربه ای از این دست وعده های دروغی که توهم قرص جادویی را اشاعه می دهند دارید؟

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *