خلاصه مقاله: ۱۰ کار عادی با تلفن همراه که مانع بهره وری کاری می‌شود!

۱. خواندن، جواب دادن و پاک کردن ایمیل‌ها و پیام‌ها

تلفن‌های هوشمند ما را از زمان حال دور می‌کنند. چک کردن ایمیل‌ها به صورت مداوم و بی‌محابا، به راحتی می‌تواند ما را از حالت جاری شدن در بهره وری کاری دور کند و از انجام وظایف عادی هم عقب بی‌افتیم.

۲. عکس گرفتن

بسیار فوق‌العاده است که می‌توانیم هر لحظه از زندگی خود را توسط گوشی موبایل به ثبت برسانیم. اما اگر پاپاراتزی (عکاس سمج) درون ما همیشه فعال باشد، باعث می‌شود از زندگی حال حاضر خود دور شویم و نتوانیم کاری که می‌خواهیم را به درستی انجام دهیم.

۳. بررسی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به وسواس ما نسبت به زندگی دیگران دامن بزنند. با بررسی مرتب شبکه‌های اجتماعی، نسبت به کارهایی که دیگران انجام می‌دهند حساس و به نشان دادن کار‌هایی که مشغول انجام آن‌ها هستیم وسواسی‌تر می‌شویم.

۴. پیام فرستادن

پیام فرستادن از طریق برنامه‌های پیام رسان یا ارسال اس ام اس به دیگر مردم، شما را بیشتر به روی کارهایی که دیگران مشغول انجام آن‌ها هستند متمرکز می‌کند تا کارهایی که خودتان باید انجام دهید. این کار باعث حواس پرتی شما از هر گونه عملکرد درست و بهره وری کاری می‌شود.

۵. همراه داشتن گوشی همه جا

ما ظرفیت و توانایی خود برای تنها بودن را از دست داده‌ایم. ما واقعا هرگز فضایی برای خود برای فکر کردن، تامل کردن و نائل شدن به بینش نسبت به خود را نداریم تا بتوانیم برخی از کارهایی را شناسایی کنیم که قادر هستیم در آن‌ها بهترین بهره‌وری را داشته باشیم و آن‌ها را رشد دهیم. گوشی همراه ما، جلوی این کار را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که حتی به درستی به این موارد فکر کنیم.

۶. دانلود اپلیکیشن‌های بهره‌وری و عملکرد کاری

جاناتان آلپرت، یک روان درمانگر و نویسنده کتاب Be Fearless، فکر می‌کند که اپلیکیشن‌های موبایل زیادی با محوریت برنامه‌ریزی بهره وری کاری وجود دارند که می‌توانند مفید باشند، اما او اعتقاد دارد که تنها تکیه کردن بر آن‌ها یا دانلود آن‌هایی که مناسب کار ما نیستند، در واقع می‌توانند نتیجه معکوس و منفی داشته باشند. بهترین راه برای بهره‌ور بودن، عملکرد مناسب و انجام به موقع کارها، این است که ذهنیت درستی داشته باشیم.

۷. گرفتار شدن توسط نوتیفیکشن‌ها

آیا زمانی که گوشی شما ویبره می‌خورد و نوتیفیکشنی دریافت می‌کنید، حواس خود را نسبت به کاری که مشغول آن هستید به کلی از دست می‌دهید؟ دکتر آلپرت پیشنهاد می‌کند نوتیفیشکن شبکه‌های اجتماعی خود را به کلی قطع کنید. این نوتیفیکشن‌ها از سوی شبکه‌های اجتماعی اکثرا فقط نقش حواس پرتی شما را ایفا می‌کنند و به ندرت حاوی پیامی ضروری هستند.

۸. غرق شدن در حواس پرتی

با اپلیکیشن‌ها، اینترنت و دیگر قابلیت‌های گوشی‌های همراه، شما به راحتی می‌توانید خود را غرق در حواس پرتی نسبت به آن‌ها ببینید. آلپرت می‌گوید خیلی کم پیش می‌آید که مردم آنلاین شوند یا گوشی خود را در دست بگیرند و فقط برای کارهای مورد نظر خود، گوشی را چک کنند. مثلا وقتی آن‌ها برای چک کردن آب و هوا گوشی خود را در دست می‌گیرند، اکثرا این کار به چک کردن ایمیل، پیام‌ها، خواندن خبر یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی منجر می‌شود. همه این‌ها باعث حواس پرتی و تاثیر روی بهره وری کاری اشخاص می‌شوند و از انجام وظایف و رسیدن به اهداف دور فاصله می‌گیرند.

۹. نور آبی صفحه گوشی

طبق نظر آلپرت، نور آبی که از صفحه گوشی ساطع می‌شود، می‌تواند روی الگوی خواب ما تاثیر بگذارد. استفاده از گوشی در هنگامی که قصد داریم که بخوابیم، می‌تواند روی توانایی یک فرد برای داشتن استراحتی مناسب تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه فقدان استراحت کافی، تاثیر عمیقی روی حالت‌‌ها، سطح انرژی و توانایی ما برای تمرکز و تکمیل وظایف می‌گذارد و نمی‌توانیم به درستی کارهایی که می‌خواهیم را پیش ببریم.

۱۰. داشتن جواب همه چیز

شاید این مورد به طور واضح ربطی به عملکرد و بهره وری کاری ما نداشته باشد، اما همچنان مرتبط است. جوردنا جیکوب، می‌گوید ما قابلیت تعجب و شگفتی خود را از دست داده‌ایم، چرا که خیلی راحت می‌توانیم هر چیزی که به دنبال آن هستیم را پیدا کنیم. برای پیدا کردن جواب هر سوالی، گوشی خود را بر می‌داریم و به سرعت جواب سوال خود را جست و جو می‌کنیم. به عقیده جیکوب این کار فرایند خلاقیت یک فرد را کوتاه و تخیلات ما را می‌سوزاند.


منبع: وب سایت businessinsider.com

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *