موانع مدیریت زمان و بهره وری: خورده خوری وسواس گونه!

امروزه ما بجای خوردن یک وعده کامل از یک غذای سالم و اجازه به هضم کامل آن و سپس، خوردن وعده غذایی سالم بعدی، خورده خوری می کنیم. مقداری از این غذا و مقداری از آن غذا را هر از گاهی و بین وعده های اصلی غذا می خوریم.

ما این رفتار را با توجه مان هم داریم . اگر دقت کرده باشید، در اینترنت ویدئو ها کوتاه تر شدند. ما دیگر کل آلبوم موزیک را نمی خریم و به خرید یک ترک از آن قناعت می کنیم. ما حتی یک آهنگ رو هم کامل گوش نمی دهیم و به آهنگ ببعدی می رویم. در رابطه هایمان، مقداری کوتاه یک رابطه را تجربه می کنیم و بعد به سراغ رابطه بعدی می رویم. ما خورده خوری می کنیم!

اگر ما به این رفتار خورده خوری وسواس گونه روی چیزها ادامه بدهیم، ۸۰ تا ۹۰ درصد ارزش آن چیزها را از دست خواهیم داد. ما نیازداریم تمرکزمان را تربیت کنیم تا روی چیزهایی که اهمیت زیادی دارند فوکوس بیشتری داشته باشیم و تجربه کاملتری از آن داشته باشیم.

آیا نمونه هایی از این رفتار خورده خوری در زندگی خودتان می بینید؟ در بخش کامنت های این پست به آن اشاره کنید.

8 replies
  1. علی
    علی says:

    سلام . واقعا از سایتتون و مطالب مفیدتون ممنونم. بله دقیقا معضل خرده خوری توی زندگی من باعث شده که تمرکز نداشته باشم. از مطالب درسی و علمی بگیر تا موارد زندگی روزانه. بنظرم همین گجت ها و اپلیکیشن ها که این روزها در دسترس هستن خیلی روی این موضوع تاثیرگذار بوده.

    پاسخ
  2. N.Azizi
    N.Azizi says:

    سلام
    ضمن تشکر از کار بسیار خوب شما. به نظرم یکی از عوامل این قبیل رفتارها دسترسی آدم ها به اطلاعات زیاد و کسب آگاهی های مختلف سطحی است.

    پاسخ
    • admin
      admin says:

      درسته. در میون این همه اطلاعات که واقعا همگی لزوماً با ارزش نیستند مهمه که ما فقط دنبال کننده منابعی باشیم که بیشترین ارزش رو برامون مهیا می کنن و موارد سطحی تر رو رها کنیم.

      پاسخ
  3. مژگان
    مژگان says:

    البته که من هم با چنین مشکلی روبرو هستم اما همیشه خود فرد مقصر نیست گاهی سازمان ها واداره ها به نوعی وادار مون میکنن که اینطور کلاف در هم شده زندگی کنیم
    اما من بسیار خوشحالم که اینجا را پیدا کردم تا حداقل به ذهنم نظم بدم

    پاسخ

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *